Saturday 14 April 2012

Buku-buku Perniagaan Terbaik | Pelan Kehidupan





Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Topik untuk post kali ini saya akan kongsikan beberapa buku yang menjadi titik tolak kepada saya untuk bermula dalam perniagaan. Sebelum ini dalam kepala otak remaja saya asyik terfikir untuk menjadi seorang jurutera sama seperti pakcik saya.


Tapi ada titik hitam yang berlaku kepada saya menyebabkan impian tersebut berkecai atas beberapa faktor yang saya rasa biarlah rahsia. He he. Tak mengapalah. Kita tolak tepi rasa negatif tu. Berbalik-balik pada tajuk asal.

Sebelum ni memang saya jarang beli buku-buku macam ni. Tapi selepas seorang jutawan muda (seorang graduan UTP) berkongsi dengan saya bukunya. Tapi ambil masa panjang jugakla. Haha. Mula-mula pinjam dulu dari kawan saya. Lepas baca few chapters baru beli.

1. Rich Dad Poor Dad

2. Menjejaki Jutawan Senyap

3. Why We Want You To Be Rich

Buku-buku ni banyak menekankan bagaimana mereka bermula dalam perniagaan mereka. Saya akan tulis review pulak untuk buku-buku ni and few others. Wait for it! :)

#1 Review Buku : Rich Dad Poor Dad
Published with Blogger-droid v2.0.4

2 comments:

Unknown said...

buku buku nie bagus wehhh C: bole motivate kite .

tp kn , buku yg mcm " How to be rich " , sal dpt tau , author tu kaya dg jual buku tu je . .

Unknown said...

Ye ke? Kadang-kadang worth it dengan apa yang cuba disampaikan oleh writer la. If not, tak okey jugak. Lagi bagus kalau the teacher practice what their preech.

Entri Yang Mungkin Korang Minat :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...