Thursday, 19 April 2012

Laa... Bukan Susah Pun Nak Solat | Pelan Kehidupan


Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Entry kali ini tidaklah panjang. Sebab gambar ni pun dah cukup untuk terangkan. Ya! Solat tak susah pun. Hanya ambil masa beberapa minit sahaja.

Alhamdulillah Allah dah beri kita tangan, kaki, dan seumpanya untuk kita beribadah kepadanya. Cuba tengok kawan-kwan kita yang tak ada tangan kaki dan lain-lain tu. Hurmmm.. Rugi sangat kalau dengan apa yang kita ada sekarang ni, kita tak hargai. Saya tak cakap pada kawan-kawan saja. Diri sendiri ni pun kadang-kadang terlepas jugak.

Tapi, slowly kita perbaiki diri. InsyaAllah, biar sedikit tetapi istiqamah Allah suka. Bila Allah suka, insyaAllah akan dipermudahkan permintaan kita. Jom kita topup amalan kita. Moga diberkati selalu.

gambar oleh : Facebook Lukisan Dakwah Islam

2 comments:

minasha said...

Ya Allah, permudahkan segala urusanku.

Cahaya gembira said...

insyaALLAH...
istiqomahkan hati kita semua..
smg tergolong dlm klgn orang2 yang sentiasa BERSYUKUR..
nikmat ALLAH jgn dilupa :)

Entri Yang Mungkin Korang Minat :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...