Wednesday 10 October 2012

Pelaburan Untuk Minda : Sejauh Mana Kita Sanggup?? | Pelan Kehidupan

Pelaburan Untuk Minda : Sejauh Mana Kita Sanggup?? | Pelan Kehidupan

Minda berfungsi untuk memberi kebolehan kepada manusia untuk berfikir. Minda mula berfungsi seawal kita di dalam kandungan ibu kita lagi. Tetapi apakah yang telah kita isi untuk minda kita?

Saya mahu tanya anda. Apa yang anda buat sepanjang hari ini? Bersukan? Membaca? Melepak? Tidak kiralah apa jua perkara yang anda telah lakukan sepanjang hari ini, andai kata ianya memberi kebaikan kepada anda, maka positiflah seharian hidup anda hari ini. tetapi jika tidak jangan risau. Minda manusia mampu diubah. tetapi bagaimana nak mengubahnya? Jom kita tonton dulu sekejap video ne. Agak panjang, tapi anda MESTI kena tengok!! Bukan senang taw nak dapat ilmu ni..

p/s : Special video ni taw!




Jadi anda dah tengok bukan. Betapa kata-kata, pujian, caci maki dan macam-macam lagi dari sekeliling kita akan mempengaruhi jiwa dan juga minda kita. Walau kuat macam mana pun kita rasa kita masih perlu sentiasa berdampingan orang yang mempunyai pemikiran atau sedikit sebanyak mempunyai kesukaan yang sama macam kita. Atau mungkin lebih baik kalau dalam bidag yang sama di mana pelbagai proses inovasi boleh dilakukan untuk meningkatkan produktiviti tidak kira pekerjaan ataupun perniagaan kita. Bahkan pelajaran sekalipun. :)

So, be well. Hebatt!! Heyy!

No comments:

Entri Yang Mungkin Korang Minat :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...