Wednesday 2 May 2012

1 % | Pelan Kehidupan

Aku kaya!!!
Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Rakan-rakan, teman-teman. Post kali ini saya akan berkongsi dengan anda tentang rahsia 1% golongan manusia di muka bumi ini yang berstatus tinggi ataupun lebih mudah KAYA.

Ya! Kaya. 1% manusia di muka bumi ini mempunyai pendapatan yang sangat besar. Ataupun golongan mampu dari sudut kewangan mereka.

Daripada 1% ini saya akan tunjukkan fakta peratusan mereka yang terdiri dari golongan 1% ini.

74% - USAHAWAN
10% - CEO
10% - DOKTOR , ENGINEER (GOLONGAN PROFESIONAL)
5%  - JURUJUAL (BARANGAN BERHARGA PULUHAN HINGGA RATUSAN RIBU)
1% - LAIN-LAIN (SAHAM ETC.)

Nampak tak 74% tu? Rasa-rasa ada peluang tak? Semua orang ada peluang untuk berstatus jutawan! Tetapi antara mereka percaya dengan diri sendiri ataupun tidak. 9/10 rezeki datang dari perniagaan kawan-kawan. Jadi jangan harap makan gaji semata-mata. Jika anda mahu cepat kaya, banyakkan sumber kewangan anda.

Kebanyakan orang tahu bahawa jika mereka mempunyai 7 buah kedai dan salah satu kedai memberi keuntungan sebanyak hanya RM100 sehari!! Bayangkan berapa banyak yang pemilik kedai-kedai tersebut dapat jana. Tapi orang kita tak aplikasikan pun matematik mudah tu. Tidak perlu keluarkan modal yang terlampau banyak, tapi niaga nya tak start-start lagi. Tak ok kalau macam tu. Cukup yang mudah dan tak perlukan kita berhutang pun. Be smart. Tambah pelaburan sedikit demi sedikit.


No comments:

Entri Yang Mungkin Korang Minat :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...